سرفه کودکان را جدی بگیرید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 6 مهر 1396
بازدید : 42
نویسنده : saeed.bp

سرفه واکنشی است که برای حفظ سلامت راه هوایی یعنی گلو و قفسه‌سینه رخ می‌دهد و جسم خارجی، اسید معده، عامل بیماری‌زا و هر عاملی که می‌خواهد به داخل ریه یا مجاری هوایی نفوذ کند را دور می‌کند بنابراین سرفه یک مکانیسم دفاعی برای بدن است، اما گاهی سرفه یک علامت هشداردهنده است که باعث می‌شود بیمار به پزشک مراجعه کند. هرچند سرفه به‌خصوص در کودکان و شیرخواران نمای نگران‌کننده‌ای دارد و آزاردهنده است اما اغلب وضعیت حادی را ایجاد نمی‌کند و بسیاری اوقات سرفه‌ها بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت به‌طور خودبه‌خود برطرف می‌شوند.

سرفه‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها خشک و برخی دیگر خلط دارند. بعضی از سرفه‌ها فقط تحریکی هستند و گاهی هم به‌دلیل ابتلا به یک بیماری عفونی ویروسی یا باکتریایی ایجاد می‌شوند. سرفه‌ها همچنین می‌توانند به دلیل آلرژی، ریفلاکس، بیماری‌های قلبی، عوارض ناشی از مصرف دارو یا ابتلا به یک بیماری ژنتیکی مانند بیماری فیبروز سیستمیک ایجاد شوند. سرفه‌ها می‌توانند روزانه یا شبانه باشند و علائم مختلفی مانند تب، آبریزش بینی، تهوع، استفراغ و… را به دنبال داشته باشند که هر یک از اینها می‌تواند با شرح‌حالی که از بیمار گرفته می‌شود تشخیص‌های خاصی را مطرح بکند و مشخص کند که سرفه‌ها به درمان نیاز دارند یا نه. فراموش نکنید برای برطرف شدن سرفه‌ها همیشه هم الزامی به مصرف دارو وجود ندارد. بسیاری از اوقات توصیه‌های غیردارویی پزشک، مصرف بخور سرد یا گرم و درمان‌های گیاهی برای برطرف شدن سرفه‌ها موثرتر از داروها عمل می‌کنند.

سرفه‌ها به دو شکل حاد و مزمن هم دیده می‌شوند. سرفه‌های حاد، سرفه‌هایی هستند که کمتر از یک هفته طول می‌کشند و سرفه‌های مزمن سرفه‌هایی هستند که بیش از ۲ تا ۳ هفته ادامه پیدا می‌کنند. سرفه‌هایی که بین این مدت زمان طول می‌کشند با عنوان سرفه‌های تحت‌حاد شناخته می‌شوند. حدود ۹۰ درصد سرفه‌هایی که ما با آن مواجه هستیم سرفه‌های حاد هستند و معمولا به دلیل بیماری‌هایی مانندسرماخوردگی ایجاد می‌شوند به‌طور معمول ممکن است هر کودکی طی سال بین ۳ تا ۴ نوبت در هر فصل سرما بخورد و به دلیل درگیری ویروسی یا باکتریایی سرفه کند. در سرماخوردگی معمولا کودک علاوه بر سرفه یک تب تخفیف هم دارد. مهم‌ترین راه برای پیشگیری از سرماخوردگی در کودکان و جلوگیری از بروز سرفه‌ها رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها توسط والدین و اطرافیان است.

سرفه کودکان را جدی بگیرید!





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com